Bankofon jest usługą służącą do tego, aby Klienci banku mogli przez telefon, bez konieczności bezpośredniego kontaktowania się z pracownikami banku, obsłużyć w znacznym stopniu swoje rachunki oraz uzyskać ogólne informacje bankowe.
Klient aby móc skorzystać z usługi, musi posiadać telefon z wybieraniem tonowym, znać swój numer modulo klienta w banku oraz posiadać przydzielone mu przez Bank czterocyfrowe hasło (PIN).
Dla uproszczenia i wygody korzystania z Bankofonu wprowadzono skrócone numery identyfikujące poszczególne rachunki klienta. Listę skróconych rachunków klient dostaje razem z hasłem dostępu do usługi Bankofon.
Jeżeli jakieś rachunki zostały zlikwidowane lub założone nowe, to klient o aktualnych numerach skróconych może dowiedzieć się dostając wydruk z banku lub usłyszeć przez telefon wybierając odpowiednią opcję z programu Bankofon, gdzie podawane są numery rachunków i ich numery skrócone.
Aby np. uzyskać informację o stanie swojego rachunku (saldo i dostępne środki) klient musi:
- Zadzwonić na numer, pod którym funkcjonuje Bankofon (083) 357 26 51
- Po usłyszeniu prośby o podaniu numeru, podać swój numer klienta
- Po prośbie o hasło podać swoje hasło dostępu.
Następnie otrzymuje dostęp do poniższych opcji:
- stan rachunku - klient uzyska informację o wysokości bieżącego salda i dostępnych środkach na tym rachunku,
- lista rachunków,
- informacje o usługach dostępnych w banku,
- tabela kursów walut,
- historia operacji - klient uzyska informację o tylu ostatnich operacjach na tym rachunku ile podano w parametrze Liczba operacji (parametry Bankofonu),
- karty bankomatowe,
- realizacja zleceń,
- zmiana hasła dostępu (zmiana PIN).